Általános Eladási és Szerződési Feltételek
Általános Eladási és Szerződési Feltétele
a VELUX Magyarország Kft. (1031 Budapest, Zsófia u. 1-3.) tetőtéri ablak webáruházában rendelt termékekértékesítéséhez és szállításához.
érvényes: 2020. július 1-től
Az alábbiakban a VELUX Magyarország Kft.-nek a tetőtéri ablak webáruházában leadott vevői megrendelések elfogadására és feldolgozására vonatkozó Általános Eladási és Szerződési Feltételei olvashatók.
Cégünk adatai
A cég neve: VELUX Magyarország Kft.
Székhelye: 9431 Fertőd, Malom köz 1.
Értékesítési tevékenység helye: 1031 Budapest, Zsófia u. 1-3.
Adószáma: 10192207-2-08
Cégjegyzékszáma: Cg. 08-09-000055
KSH számjele: 10192207-2030-113.8
Bankszámlaszáma: 10800007-70000000-12522061
Telefon: +36 18 506 689
E-mail: vevoszolgalat@velux.com
Internet: http://www.velux.hu
Az alábbi szerződéses feltételek kötelező érvényűek. Kérjük, figyelmesen olvassa el őket, különösen a megrendelés menetére, a szállítási és fizetési feltételekre, a szerződéstől való elállásra vonatkozó pontokat.
A jelen szerződéses feltételeket kiegészítik a termékek szolgáltatási szerződéseire vonatkozó hatályos jogszabályok, melyek alapján Ön esetleg további jogokkal is rendelkezhet.
Amennyiben a jelen szerződéses feltételekkel kapcsolatban bármilyen kérdése vagy kételye merülne fel, kérjük, lépjen kapcsolatba a VELUX Magyarország Kft.-vel a fenti elérhetőségek valamelyikén.
Amennyiben folytatni szeretné a megrendelés leadását, kérjük, gördítse tovább a szöveget, olvassa el a szerződési feltételeket, majd az ”Elfogadom” jelölőnégyzettel erősítse meg, hogy elfogadja az itt leírt feltételeket.
Megrendelés menete
Az adásvételi és szállítási szerződés Ön és a VELUX Magyarország Kft. között jön létre. A szerződés nyelve magyar. A VELUX Magyarország Kft. rögzíti a szerződést, mely a szerződés hatálya alatt hozzáférhető.
A megrendelést csak akkor adhatja le és a szerződést csak akkor kötheti meg, ha betöltötte 18. életévét. A közöttünk létrejövő szerződésnek feltétele az, hogy Ön legalább 18 éves legyen. Ez azt jelenti, hogyha Ön még nincs 18 éves, akkor nekünk nem keletkezik semmilyen kötelezettségünk Ön felé.
A megrendelését attól függetlenül el tudjuk fogadni és fel tudjuk dolgozni, hogy Ön hol tartózkodik. Azonban, amikor megrendelést ad fel, olyan kiszállítási címet kell megjelölnie az áruk vonatkozásában, amely Magyarországon található. Megrendelését magyarországi címre szállítjuk és számlázzuk.
Az Ön által leadott megrendelés általunk történő feldolgozásának előfeltétele, hogy a megrendelése leadásával egy időben Ön elfogadja az alábbiakat:
A megrendelés elküldését megelőzően a rendelési felületen Önnek lehetősége van adatainak ellenőrzésére és az esetleges hibák javítására. Amennyiben adatai a megrendelés elküldését követően módosulnak, kérjük, ezt legkésőbb a szállítás napját megelőző 24 óráig bejelenteni, ellenkező esetben a módosítást a VELUX Magyarország Kft. nem tudja figyelembe venni.
Megrendelését abban az esetben tudjuk a webáruházban feltüntetett határidőn belül szállítani, amennyiben Ön megrendelését az adott munkanapon 15 óráig elküldi. Ettől később leadott megrendelés esetén további egy munkanappal kell számolnia a szállítást illetően.
Megrendelés visszaigazolása
Megrendelésének webáruházban történő rögzítését követően megerősítő e-mailt küldünk Önnek. A feldolgozást követően újabb visszaigazoló e-mail üzenetet fog kapni. Előreutalás esetén a feldolgozást igazoló visszaigazolást a befizetést követően küldjük.
Bankkártyás fizetési mód választása esetén a megrendelés visszaigazolásának előfeltétele az Ön bankkártyájának elfogadása.
A visszaigazolás tartalmát Önnek figyelmesen át kell olvasnia. Amennyiben bármilyen téves vagy a szándékaitól eltérő adatot talál benne, kérjük azt 24 órán belül bejelenteni a VELUX Magyarország Kft. vevőszolgálatának (telefon: +36 18 506 689, e-mail: vevoszolgalat@velux.com).
Amennyiben Ön a visszaigazoló e-mail kiküldését követő 24 órán belül nem reagál arra, akkor a megrendelésben foglaltakat elfogadottnak tekintjük.
Abban az esetben, ha a visszaigazolást 24 órán belül nem kapná meg, kérjük, forduljon hozzánk közvetlenül. Szeretnénk megrendelését gyorsan, indokolatlan késedelem nélkül feldolgozni és teljesíteni, az elektronikus kommunikáció esetleges fennakadásai vagy hibái által okozott körülményekért azonban nem tudunk felelősséget vállalni.
A szerződés a Megrendelés visszaigazolásával jön létre és annak teljesítésével szűnik meg, kivéve, ha jogszabály vagy a jelen szerződési feltételek másként rendelkeznek.
Termékeink ára
A tetőtéri ablak webáruházban minden esetben feltüntetjük a megrendelt árucikk egységenkénti árát, az egyéb díjakat, valamint a hatályos jogszabályok alapján kötelezően alkalmazandó ÁFA mérték figyelembe vételével fizetendő teljes vételárat.
A megrendelés összesítése és a visszaigazoló e-mail minden fizetendő költséget tartalmaz.
Amennyiben a webáruházban valamilyen hibából eredően nem megfelelő árak szerepelnének, fenntartjuk a jogot a javításra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk Önt az új árakról. Ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelését, vagy elállhat attól.
Fizetési feltételek
A megrendelés az Ön számára kötelezettséget keletkeztet a megrendelt áruk kifizetésére. Tetőtéri ablak webáruházunkban a fizetés minden esetben előre történik, utánvétre nincs lehetőség.
A vételár kifizetésének lehetséges módjai::
Fizetés online bankkártyával (VISA, VISA Debit, Mastercard és Maestro). A folyamat során meg kell adnia kártyaszámát, a kártya lejáratának időpontját, amennyiben szükséges, a kártya kibocsátásának számát és a háromjegyű biztonsági kódszámot. Ezek az adatok magas szintű titkosítással közvetlenül a bankhoz kerülnek továbbításra hitel- vagy bankkártyája érvényességének ellenőrzése céljából. A kártya jóváhagyását követően e-mail üzenetben kap visszajelzést a megrendelés elfogadásáról. Hitel- vagy bankkártyáját a megrendelt termékek elküldésének napján terheljük meg.
Fizetés Paypalon keresztül
Előreutalással. Banki átutalás esetén a szállítást a teljes vételár beérkezését követően indítjuk. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az átutalt összeg rendszerünkben való megjelenése 1-3 munkanapot vehet igénybe. Amennyiben a befizetés a megrendelés rögzítésétől számított 30 napon belül nem történik meg, úgy megrendelését töröljük.
Szállítási feltételek
Külföldi címre, postapontokra, illetve nyilvános helyekre (vagyis nem lakcímre) nem áll módunkban kiszállítani a termékeket. Kérjük, a megrendelés leadása során olyan kiszállítási címet adjon meg, ahol Ön a termék(ek) kézbesítésekor tartózkodni fog. Önnek a megrendelést követően a szállításra már nincs gondja, hiszen logisztikai rendszerünkkel eljuttatjuk a megrendelt termékeket az Ön által megadott magyarországi szállítási címre.
A tetőtéri ablak webáruházban leadott megrendelések kiszállítási díja kiszállításonként bruttó 15.000.-HUF (tizenötezer forint).
A kiszállítás munkaidőben, munkanapokon 8 és 17 óra között történik. Az árut egy velünk szerződéses jogviszonyban álló szállító vállalat juttatja el a megrendelőhöz. Több szállító céggel állunk szerződéses viszonyban.
Fontos, hogy megrendeléskor feltétlenül adja meg telefonos elérhetőségét (lehetőleg mobiltelefonszámot), mert így kérdés esetén mi, illetve a szállítást végző partnerünk fel tudja venni Önnel a kapcsolatot az áru átadásával kapcsolatos részletek egyeztetése végett.
A lehető leghamarabb foglalkozunk az Ön megrendelésével és arra törekszünk, hogy Ön minél előbb megkapja a termékeinket.
Ha valamilyen rajtunk kívül álló oknál fogva az áruk kiszállításával késedelembe esnénk, akkor a lehető leghamarabb kapcsolatba lépünk Önnel és tudatjuk Önnel a késedelmet, valamint lépéseket teszünk, hogy a késedelem következményeit minimálisra csökkentsük. Amennyiben ennek megfelelően járunk el, úgy nem vagyunk felelősek az ilyen esemény által okozott késedelmekért, de ha fennáll a lényeges késedelem kockázata, akkor Ön kapcsolatba léphet velünk abból a célból, hogy elálljon a szerződéstől és hogy mindazon áruk árát visszakapja, amelyeket már kifizetett, de még nem kapott meg.
Amennyiben a megrendelt áru nem áll rendelkezésünkre, úgy erről a lehető legrövidebb időn belül tájékoztatjuk, illetve amennyiben valamely helyettesítő áruval tudunk teljesíteni, úgy az erre vonatkozó lényeges tulajdonságokat tartalmazó termékleírással egyidejűleg értesítjük. Ennek elfogadásához azonban az Ön kifejezett hozzájárulása szükséges. Amennyiben Ön a helyettesítő áruval való teljesítéshez szükséges kifejezett hozzájárulását tizenöt (15) napon belül nem adja meg, úgy a szerződés nem jön létre, és a VELUX Magyarország Kft. mentesül az ajánlati kötöttség alól.
A megrendelt termékek megadott címre történő megérkezéséig a kárveszélyt kizárólagosan a VELUX Magyarország Kft. viseli, míg az ezt követően, akár már a lerakás során felmerülő bármely kár Önt terheli (feltéve, hogy a lerakást nem a VELUX Magyarország Kft. által megbízott szállító vállalat részéről eljáró személy végzi).
Amennyiben a VELUX Magyarország Kft. a megrendelés teljesítésére Önnek felróható okból (pl. fenti információk megosztásának hiánya, hibás szállítási cím megadása) nem képes, az ebből eredő költségekért és károkért (pl. megismételt szállítás költsége) Ön a felelős.
Változás az adatokban szállítás előtt
Amennyiben adatai a megrendelés leadását követően módosulnak, kérjük, ezt legkésőbb a szállítás napját megelőző 24 óráig bejelenteni, ellenkező esetben a módosítást nem tudjuk figyelembe venni, az ebből eredő költségekért és károkért (pl. megismételt szállítás költsége) Ön a felelős.
Szállítás során nyújtott szolgáltatások
A szállítások során a kiszállítást végző partnereink Önnek az alábbi szolgáltatásokat nyújtják:
Javasoljuk, hogy tartsa meg a szállításkor használt raklapot (abban az esetben, ha azt a sofőr a helyszínen hagyta) legalább addig, amíg az ablakok beépítésre kerülnek, mivel egy esetleges visszaküldés esetén a raklapra is szüksége lesz.
Szállítási határidő
A szállítási határidő a webáruházban a kosárnál feltüntetett szállítási határidő. A határidőt két munkanapos intervallumban tüntetjük fel. Készletezett, gyakran forgó termékeink esetén ez az idő jellemzően 2-3 munkanap. 15 óra után leadott megrendelések esetén további 1 (egy) munkanappal kell számítani. A szállítás konkrét napja kiszállító partnerünk SMS, telefon vagy e-mail értesítésében szerepel. Ezen csatornákon van lehetőség a szállítási nap módosítására.
A határidő a megrendelés-visszaigazolás kézhezvételétől számítandó. Előrefizetési kötelezettség esetén a befizetést követő visszaigazolás a mérvadó a szállítási dátumok tekintetében.
Ritka és egyedi gyártású termékek esetén hosszabb szállítási idő is előfordulhat.
Áruátvétel
A megrendelés átvételekor kérjük, mindenképp alaposan ellenőrizze minden termék csomagolását.
Ha külső látható sérülést észlel a csomagoláson, ami arra utalhat, hogy a csomagolásban lévő termék is sérült, kérjük, vetessen fel jegyzőkönyvet, és ne vegye át a terméket. A problémát észlelést követően késedelem nélkül, 24 órán belül jelezze a VELUX Magyarország Kft. vevőszolgálatának, a sérülés tényét lehetőség szerint képekkel igazolva (telefon: +36 18 506 689, e-mail: vevoszolgalat@velux.com).
Kérjük továbbá, hogy átvételkor ellenőrizze, hogy a kiszállított áru azonos-e a megrendelttel (a termékek kódját és a darabszámot is ellenőrizze a csomagoláson), a szállítólevélen szereplő adatok azonosak-e a korábban e-mailben átküldött megrendelés-visszaigazoláson szereplő adatokkal. Ha eltérést tapasztal, akkor vetessen fel jegyzőkönyvet a szállítóval, és késedelem nélkül, 24 órán belül értesítse vevőszolgálatunkat (telefon: +36 18 506 689, e-mail: vevoszolgalat@velux.com).
A hiba bejelentésének késedelemből eredő károkért Ön felel.
A Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatások igénybevételéről:
Tájékoztatjuk vevőinket, hogy a 335/2012. (XII. 4.) Kormányrendelet 3/A.§-a alapján vevőink a webshopban megvásárolt áru kézbesítése érdekében választhatják a Magyar Posta (MPL) általi kiszállítást is. Felhívjuk a figyelmet, hogy erre a kiszállítási módozatra a Magyar Posta általános szerződési feltételeiben foglalt alábbi díjszabás és egyéb szállítási feltételek irányadóak. A postai szolgáltatót a webshopban hamarosan közvetlenül is ki tudják választani. Amíg kollégáink ezen dolgoznak és, amennyiben Ön a Magyar Posta Zrt. kézbesítési szolgáltatását óhajtja igénybe venni, kérjük, hogy a rendelés véglegesítését követő maximum 1 órán belül, e-mailben jelezze igényét vevőszolgálatunk felé. Az e-mail tárgyrovatába kérjük írja be, hogy “Magyar Posta”, a szövegben pedig tüntesse fel a megrendelés számát és a címzett nevét. Vevőszolgálatunk telefonon felveszi Önnel a kapcsolatot a szállítás megfelelő teljesíthetősége érdekében. Ha Ön másként nem rendelkezik, a kiszállításainkat a Gebrüder Weiss házhoz szállító partnerünkkel teljesítjük.
A Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatásokat az alábbi díjakon teljesítjük. Felhívjuk figyelmét, hogy az alábbi db. díjak csomagonként és nem rendelésenként értendőek.
Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
A fenti díjakon felül további Br. 10.000 Ft VELUX kezelési díjat számítunk fel. Az ön rendelésére vonatkozó szállítási és kezelési díj számításában vevőszolgálatunk fog segítséget nyújtani.
Számlázás rendje
A megrendelt termékről a számlát csak magyarországi számlacímre állítjuk ki és postázzuk. A számlát a VELUX Magyarország Kft. vevőszolgálata állítja ki a kiszállított árumennyiség alapján, és postázza az Ön által megadott magyarországi számlacímre. A számlát a teljesítést követő 3 munkanapon belül fogja megkapni postán.
A vevő törvényes jogai: kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Önnek fogyasztóként különféle törvényes jogai vannak termékek fogyasztók részére történő értékesítésére vonatkozó jogszabályok alapján, amennyiben a VELUX Magyarország Kft. által szállított termék(ek) hibásnak, vagy a leírásban szereplőktől eltérőnek bizonyul(nak).
Igyekeztünk minden technikailag lehetséges módon biztosítani a termékeink színének a lehető leginkább valósághű megjelenítését honlapunkon és katalógusainkban. Ennek ellenére fenntartással kell élnünk a termékek online, illetve nyomtatott formában megjelenített színe és a termékek tényleges színe közötti esetleges eltérések tekintetében.
Az itt leírt feltételek semmiképpen nem csorbítják az Ön kötelezően érvényes, a vonatkozó törvényi előírások szerinti jogait.
Kellékszavatosság
A termék eladójaként a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozunk.
A VELUX Magyarország Kft. ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak a vevő azt nem ismerte és nem kellett ismernie.
Ön a VELUX Magyarország Kft. hibás teljesítése esetén velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
1. kérheti a kijavítást vagy
2. kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a VELUX Magyarország Kft. számára más kellékszavatossági igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavításnak vagy a cserének nem tudunk eleget tenni, vagy az Ön kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő igénye megszűnt, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a mi költségünkre Ön is kijavíthatja, ill. mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől elállhat.
Feltételek:
1. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül írásban közölni.
2. Ugyanakkor a termék átvételétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A közlés késedelméből eredő kárért Ön a felelős.
3. Ön érvényesítheti kellékszavatossági igényét a VELUX Magyarország Kft.-vel szemben.
4. A termék átvételétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a VELUX Magyarország Kft.-től vásárolta. 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Ön hibás teljesítés miatt áll el a szerződéstől (pl. azért, mert az Önnek szállított termék hibás vagy helytelenül lett megjelölve), és úgy dönt, hogy a termék teljes árát vissza szeretné kapni, akkor mi a teljes összeget megtérítjük.
Termékszavatosság
Termék hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A termékszavatosság azt jelenti, hogy az általunk Önnek eladott termék hibája esetén Ön követelheti tőlünk, hogy a termék hibáját javítsuk ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, az Ön érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cseréljük ki. (Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.)
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a VELUX Magyarország Kft. által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a VELUX Magyarország Kft. által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Csak akkor mentesülünk a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítjuk, hogy:
A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítanunk.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a VELUX Magyarország Kft.-t terheli.
Feltételek:
1. Termékszavatossági igényét Ön a termék VELUX Magyarország Kft. általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
2.Termékszavatossági igényét kizárólag VELUX Magyarország Kft.-vel szemben gyakorolhatja.
3. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
4. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
5. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, ill. a kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a VELUX Magyarország Kft.-vel szemben érvényesítheti.
6. Tulajdonosváltozás esetén a termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a VELUX Magyarország Kft.-vel szemben.
Jótállás
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (VELUX Magyarország Kft.) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült hibás teljesítés esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt) keletkezett.
A jótállási igény érvényesítésének feltételei:
1. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék kézhezvételével kezdődik.
2. A VELUX Magyarország Kft. jótállási feltételeiben (https://www.velux.hu/vasarlas/velux-garancia) rögzített határidő az irányadó.
3. Ha kötelezettségünknek az Ön általi igényérvényesítés esetén - a jótállási határidőben - nem teszünk eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, ill. termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, de Önt a jótállásból fakadó jogokon kívül vagylagosan a termék,- és kellékszavatossági jogok is megilletik.
5. Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti az VELUX Magyarország Kft.-vel szemben.
Az Ön jogszabályokban meghatározott jogain túlmenően a VELUX Magyarország Kft. a tetőtéri ablak webáruházban vásárolt termékekre a következő jótállásokat biztosítja:
*VELUX INTEGRA® motoros tetőtéri ablakok és felülvilágítók esetén a beszerelt elektromos alkatrészekre 5 év garanciát vállalunk.
A jótállás feltételei a honlapunkon található VELUX Garancia menüpont alatt olvashatók. A jótállási feltételek semmiképpen nem érintik az Ön egyéb törvényes jogait.
Elállás, szerződésbontás
Elállás, ha a termék hibás vagy nem a leírásnak megfelelő
Ha az Önnek leszállított termék hibás vagy nem az Ön által megrendelt termék lett kiszállítva, arról azonnal értesítenie kell minket, indokolatlan késedelem nélkül. Ebben az esetben Önnek jogában áll elállni a szerződéstől és a termék teljes árát a kiszállítási díjjal együtt visszakapni.
Ön jogosult lesz a hibás termékhez pótalkatrészeket kapni, melynek segítségével a hibás termék javítható vagy díjmentesen új terméket kaphat. Minden esetben jogunkban áll kicserélni a hibás terméket ahelyett, hogy pótalkatrészt küldünk ki Önnek, kivéve, ha a csere az Ön oldalán aránytalan többletköltséget okozna.
Ha Ön hibás teljesítés miatt áll el a szerződéstől (pl. azért, mert az Önnek szállított termék hibás vagy helytelenül lett megjelölve), és úgy dönt, hogy a termék teljes árát vissza szeretné kapni, akkor mi a teljes összeget a kiszállítási díjjal együtt megtérítjük.
Semmilyen módon nem zárjuk ki vagy korlátozzuk az Ön felé fennálló felelősségünket, ahol ez Önnel szemben jogellenes lenne.
Indoklás nélküli elállás tizennégy (14) napon belül
A szerződéstől Ön tizennégy (14) napon belül indoklás nélkül elállhat, kivéve ha a jelen Általános Eladási és Szerződési Feltételek vagy a vonatkozó jogszabályok másként rendelkeznek.
Az elállásra meghatározott határidő betartásnak minősül, ha az elállási nyilatkozatát az elállásra nyitva álló időtartam leteltét megelőzően elküldi részünkre.
Az elállásra nyitva álló határidő attól a naptól számított tizennégy (14) nap elteltével jár le, amelyen Ön – vagy egy az Ön által megjelölt harmadik személy, aki nem azonos a szállítóval – a termékek birtokába jut, vagy, amennyiben Ön egy megrendelésben több terméket rendelt és ezeket mi külön-külön szállítjuk, attól a naptól számított tizennégy (14) nap elteltével jár le, amelyen Ön – vagy egy Ön által megjelölt harmadik személy, aki nem azonos a szállítóval – az utolsóként kézbesített termékek birtokába kerül.
A 14 napon belüli elállási jog nem illeti meg Önt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Ön utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottunk elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen az Ön személyére szabtunk, így különösen például a „Colour by you” termékcsoportba tartozó, az Ön által választott egyedi színben legyártott árnyékolók esetében.
Minden esetben Ön felelősséggel tartozik, amennyiben a termékek értéke a termékek kezelése eredményeképpen csökken, kivéve az olyan mértékű kezelést, amire szükség van a termék jellegének, tulajdonságainak vagy működőképességének megállapításához. Lásd a Termékek csökkent értékének megállapítása pontot.
Hogyan lehet a megrendeléstől elállni?
Amennyiben szeretne a szerződéstől elállni, kérjük haladéktalanul jelezze azt a VELUX Magyarország Kft. vevőszolgálatának a vevoszolgalat@velux.com e-mail címen a lenti adatok megadásával:
Vevő neve:
Vevő címe:
Vevő telefonszáma:
Vevő e-mail címe:
Megrendelés időpontja:
Megrendelés száma:
Visszaküldés oka:
Visszaküldendő termék(ek):
Visszaküldendő termék(ek) állapota: ép/bontott/sérült
Vevő által megjelölt dátum a visszaszállításra:
Cím, ahol a termékek felvehetőek:
Ha az elállás oka hibás vagy nem a leírásnak megfelelő termék, akkor kéréséhez kérjük, hogy csatoljon a hibát igazoló képeket is.
Amennyiben további kérdései vannak visszaküldési irányelveinkkel kapcsolatosan, kérjük vegye fel a kapcsolatot a vevőszolgálatunkkal (telefon: +36 18 506 689, e-mail: vevoszolgalat@velux.com).
Visszaküldési feltételek
Az áru átvételétől számított tizennégy (14) naptári napon belül Ön elállhat a megrendeléstől. Ameddig az áruk az Ön birtokában vannak, illetve ameddig nem küldi vissza azokat nekünk, addig Ön felelős a termékekért és bármely, a termékekben okozott kár tekintetében felelősséggel tartozik.
Amennyiben a szállítást végző partnerünk kiszállításkor a termékek átadásakor palettákat hagyott a helyszínen, kérjük azok pár hétig való tárolását, hogy amennyiben visszaszállításra kerülne sor, akkor a visszaküldendő termékek a biztonságos szállítás érdekében azokra kerüljenek.
A termékek visszaküldése esetén a logisztikai költség Önt terheli. Egyéb költséggel nem kell számolnia.
A visszaszállítást a VELUX Magyarország Kft.-től is igényelheti. Ez esetben a szállító partnerünk az Ön által megadott helyszínen veszi fel a termékeket. Az ily módon történő visszaszállítás költsége szintén Önt terheli. Ennek díja visszaszállításonként bruttó 15.000.-HUF (tizenötezer forint).
Az Ön felelőssége, hogy a visszáru csomagot az előre egyeztetett elszállítási időpontra, biztonságos szállításra alkalmas állapotban előkészítse:
- A termékeket lehetőleg az eredeti dobozukba helyezze vissza, majd körültekintően zárja le azokat.
- Amennyiben a termékeket palettán kapta és az Önnél maradt, akkor a termékeket helyezze a biztonságos szállítás érdekében a palettára és fóliával tekerje körbe azokat, ezzel egyidőben rögzítve a dobozokat a palettához.
Szállító partnerünk csak az így előkészített termékeket veszi át Öntől. Amennyiben az előkészített termékek nem alkalmasak szállításra, partnerünk a felvételt elutasítja. Az ebből eredő többletköltségért (pl. dupla kiszállási díj) Ön a felelős.
Elállás esetén a termékek árának visszafizetése
Ha Önt megilleti az elállás joga és eláll ettől a szerződéstől, akkor az addig Öntől kapott összeget, indokolatlan késedelem nélkül, de mindenképpen legfeljebb a termékek beérkezésétől vagy annak kétséget kizáró igazolásától, hogy visszaküldte a terméket számított tizennégy (14) naptári napon belül visszatérítjük Önnek. 14 napon belüli elállás esetén visszatérítéskor a termékek teljes vételárából levonásra kerülnek az egyes termékek visszaszállításának költségei, amennyiben az a VELUX Magyarország Kft. által, nem saját költségén történt. Amennyiben a visszaküldött termék beérkézését követően azt tapasztaljuk, hogy annak használata túlmutat az indokoltnál, a termékben sérülés keletkezett, akkor jogunkban áll a visszafizetendő összeget a bekövetkezett értékcsökkenés értékével csökkenteni.
A pénz visszafizetése banki átutalással történik. Semmiképpen sem fordulhat elő, hogy Önnek díjat kelljen fizetnie a visszatérítés eredményeként.
Termékek értékcsökkenéséért való fogyasztói felelősség
A termékek jellemzőinek és működőképességének megállapításához Ön köteles az árukat kellő gondossággal, ugyanúgy kezelni és megvizsgálni, mint ahogyan azt egy átlagos üzletben normális körülmények között tenné. Az ezt meghaladó mértékű használat vagy vizsgálat (beleértve a beépítést vagy felszerelést is) az áruk értékének csökkenésével járhat, amely számunkra kárt okoz. Ezen értékcsökkenésért a vonatkozó jogszabályok alapján Önt terheli a felelősség, ezért annak megtérítését jogunkban áll Öntől követelni. Ez oly módon történik, hogy a bekövetkezett értékcsökkenés pénzértékét jogunkban áll az Öntől kapott összeg visszatérítésekor a visszafizetendő összegből levonni. Az érték csökkenését esetről esetre vizsgáljuk meg, az az adott sérülés mértékétől függ.
A termék csomagolása (elemei, alkatrészei) úgy lettek kialakítva, hogy a csomagolás megőrizze a termék épségét. Ön kinyithatja a dobozt és megtekintheti az áruk anyagát, színét és működőképességét, azonban a doboz indokolatlan és jelentősebb sérülése, illetve hiányzó alkatrészei, elemei is ahhoz vezethetnek, hogy a termékben sérülés vagy hiány keletkezik, ezért javasoljuk, hogy felbontáskor tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a doboz kinyitás után visszazárva, a benne lévő termék és alkatrészek épségét és mennyiségét megőrizve ép állapotban maradjon. A doboz épsége az Ön elállási jogát nem befolyásolja, de amennyiben a termék hozzánk (a normál vizsgálaton túl) sérült vagy hiányos állapotban érkezik vissza, ezen károkat értékcsökkenésként levonhatjuk a visszafizetendő vételárból.
Az áru bármely módon történő beépítése, használata túlmutat a termék tulajdonságainak, működőképességének oly módon történő ellenőrzésén, mint ahogy azt az üzletben/bemutatóteremben általában ellenőrizhetné. A termék beépítése/felszerelése, használata szintén várhatóan az áru értékének csökkenését okozza, hiszen beépítés/felszerelés esetén általában a termékeket nehéz olyan módon eltávolítani, hogy az áruban a be- és kiszerelés ne okozzon semmilyen sérülést. Kérjük, ne feledje, hogy mindaddig, amíg a termék az Ön birtokában van, és amíg nem kerül vissza hozzánk, a termékért Ön felelős és a termék esetleges sérüléséért vagy károsodásáért Ön visel felelősséget.
Amennyiben a vizsgálat során munkatársaink azt állapítják meg, hogy a visszaküldött áru megsérült, és a sérülés mértéke nagyobb, mint amit a termék tulajdonságainak és működőképességének (az üzletekben egyébként szokásos) vizsgálata indokol, a levonásra kerülő értékcsökkenést egyedileg határozzuk meg. A vizsgálatot követően tájékoztatjuk az értékcsökkenés mértékéről, mely a visszafizetendő vételárból levonásra kerül.
Panaszbejelentés és kezelése
Panaszbejelentés esetén a pontos dokumentálás és a részletek tisztázása végett kérjük, hogy reklamációját írásos formában, e-mailben juttassa el hozzánk a vevoszolgalat@velux.com e-mail címre. Ezt megelőzően vagy ezt követően bejelentését megerősítheti telefonon vagy személyesen irodánkban.
A bejelentésnek tartalmaznia kell az alábbi adatokat:
A panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott álláspontot a VELUX Magyarország Kft. a panasz közlését követő 30 napon belül küldi meg Önnek. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről a VELUX Magyarország Kft. nyilvántartást vezet. A panaszt és az arra adott választ 5 évig meg kell őrizni.
Irányadó jog és joghatóság
A tetőtéri ablak webáruház megrendelések esetén Magyarország és az Európai Unió jogszabályai irányadók a jelen megállapodásból származó jogvita tekintetében.
Az Ön és a VELUX Magyarország Kft. közötti jogviták peren kívüli elintézése céljából az Ön lakóhelye/tartózkodási helye vagy a VELUX székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is lehet fordulni. Ez nem befolyásolja az Ön jogát arra, hogy bírósághoz forduljon.
A VELUX székhelye szerint illetékes békéltető testület a következő:
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: +36 96 520 217
Fax: +36 96 520 218
E-mail: bekelteto@gymskik.hu
A jelen Szerződési Feltételek nem minősülnek a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexnek, ilyet a VELUX Magyarország Kft. nem alkalmaz.
Személyes adatok kezelése
A VELUX Magyarország Kft. a vásárlás során megadott személyes adatokat kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetleges jótállási/szavatossági jogok kezelése céljából kezeli. Az adatokat és megrendelését a szerződés teljesítéséhez és az esetleges jótállási/szavatossági jogok kezeléséhez szükséges ideig tároljuk és kezeljük, ezen időtartam alatt a szerződés hozzáférhető.
Marketing célra történő adatrögzítés és –felhasználás (a reklámajánlat kifejezett fogyasztói igény alapján történő küldésének esetét kivéve) nem történik. Az adatokat kizárólag a VELUX Magyarország Kft. érintett alkalmazottai ismerhetik meg. A résztvevők adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései megfelelően irányadók.
2024. Április.