GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK – TETŐTÉRI ABLAKOK
Webáruházzal kapcsolatos kérdések:
Megrendelési folyamattal kapcsolatos kérdések:
Rendelés leadásakor hova tudok megjegyzést írni?
A megrendelés menete során nincs lehetőség megjegyzést írni. Amennyiben kérdése vagy megjegyzése van az adott megrendeléssel kapcsolatban, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal.
Nyomon tudom követni a rendelésemet?
A megrendelési folyamat során Ön több értesítést fog kapni a megrendeléssel kapcsolatban:
1. A megrendelés rögzítését követően összesítő e-mailt küldünk a rendelt termékekről pár hasznos tudnivalóval kiegészítve.
2. Miután megrendelése fel lett dolgozva és bekerült a rendszerünkbe, újabb e-mail értesítést küldünk.
3. A kiszállítást megelőzően a szállítást végző partnerünk telefonon vagy SMS-ben tájékoztatja Önt a kiszállítás pontos napjáról.
Hogyan/meddig mondhatom le vagy módosíthatom a megrendelésemet?
Megrendelését a rögzítés napján 15 óráig tudja módosíttatni vagy lemondani. A megrendelés módosítási vagy törlési igényét vevőszolgálatunknak kell jeleznie.
Mit tegyek, ha nem kaptam a rendelésemről visszaigazolást?
Amennyiben a megrendelés rögzítését követően nem kapta meg az összesítő e-mailt, kérjük, hogy azt mihamarabb jelezze vevőszolgálatunknak.
Amennyiben a második visszaigazoló e-mailt, mely megrendelésének feldolgozását igazolja, nem kapta meg 1 munkanapon belül, kérjük, jelezze azt vevőszolgálatunknak.
Hogyan tudom módosítani az adataimat?
A megrendelés elküldését megelőzően a rendelési felületen Önnek lehetősége van adatainak ellenőrzésére és az esetleges hibák javítására. Amennyiben adatai a megrendelés elküldését követően módosulnak, kérjük ezt legkésőbb a szállítás napját megelőző 24 óráig bejelenteni, ellenkező esetben a módosítást a VELUX Magyarország Kft. nem tudja figyelembe venni.
Mit tegyek, ha olyan termékre is szükségem van, ami nincs a webáruházban, nem tudom kosárba tenni?
Ebben az esetben vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal. Megrendelését ezeken a csatornákon keresztül fogjuk feldolgozni.
Szállítással kapcsolatos kérdések:
Sérült terméket kaptam, mi a teendőm, kihez fordulhatok?
Amennyiben a termékek átvételekor azt tapasztalja, hogy a termék sérült, akkor kérjük, hogy utasítsa vissza az átvételt és vetessen fel jegyzőkönyvet a sérülésről a sofőrrel. A sérülés tényét minél előbb jelezze e-mailben vevőszolgálatunknak. Leveléhez kérjük, hogy csatoljon képeket a sérülésről!
Amennyiben úgy dönt, hogy a sérülés ellenére átveszi a csomagot, abban az esetben is készíttessen jegyzőkönyvet és e-mailben értesítse vevőszolgálatunkat.
Vevőszolgálatunk mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a probléma mihamarabb megoldódjon.
Hiányosan érkezett meg a megrendelésem, kihez fordulhatok?
Megrendelése átvételekor kérjük, hogy alaposan ellenőrizze a termékeket minőségileg és tételesen egyaránt.
Ellenőrizze, hogy a kiszállított áru azonos-e a megrendelttel (a termékek kódját és a darabszámot is ellenőrizze a csomagoláson), a szállítólevélen szereplő adatok azonosak-e a korábban e-mailben átküldött megrendelés-visszaigazoláson szereplő adatokkal. Ha eltérést tapasztal, akkor vetessen fel jegyzőkönyvet a szállítóval, és késedelem nélkül, 24 órán belül értesítse vevőszolgálatunkat.
Személyesen is át tudom venni a megrendelésemet?
Tetőablak webáruházunkban rendelt termékek esetén helyszínre szállítjuk a termékeket. Személyes átvételre nincs lehetőség.
Mennyibe kerül a kiszállítás?
Tetőablak webáruházunkban leadott megrendelések esetén a szállítás díja kiszállításonként bruttó 15.000.-HUF (tizenötezer forint).
Értesíteni fognak a kiszállítás előtt?
A szállítást végző partnereink minden esetben értesítik Önt kiszállítás előtt:
Az ország egész területére szállítanak?
Igen, Magyarország teljes területére kiszállítjuk a termékeinket.
Milyen időintervallumban szállítanak? Lehet a szállítóval egyeztetni?
A kiszállítás munkaidőben, munkanapokon 8 és 17 óra között történik. Kérjük arra készüljön, hogy ebben az intervallumban át tudja venni az árut. Szállító partnereink telefonon fogják Önt keresni.
Segítenek nekem az áru lepakolásában?
Honnan tudom, hogy hány kg a megrendelésem? Milyen kiszállítási szolgáltatásra számíthatok?
A második e-mailben, amit küldünk, a csatolmányban szerepel a megrendelésének a bruttó tömege. Ennek alapján tudja megállapítani a kiszállításkor biztosított szolgáltatást.
300 kg feletti a megrendelésem és emeletre mozgatást szeretnék. Van erre lehetőség?
Amennyiben az Ön megrendelése 300 kg feletti és emeletre mozgatást szeretne kérni, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal. Ebben az esetben egyedi árajánlat alapján tudjuk Önnek ezt a szolgáltatást biztosítani.
Elállással és visszaküldéssel kapcsolatos kérdések:
Mit jelent a vásárlástól való elállás?
Amennyiben a leszállított termék hibás, nem a leírásnak megfelelő vagy nem az Ön által rendelt terméket kapta meg, Önnek jogában áll a szerződéstől elállni és a termék teljes árát a kiszállítási díjjal együtt visszakapni. Amennyiben bármely az előbbiekben felsorolt eset fennáll az Ön esetében, akkor arról vevőszolgálatunkat írásban mihamarabb értesíteni köteles a vevoszolgalat@velux.com e-mail címen.
Jogában áll továbbá az átvételtől számított tizennégy (14) napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől, kivéve ha a VELUX Általános Eladási és Szerződési Feltételek vagy a vonatkozó jogszabályok másként rendelkeznek.
Visszaküldhetem a termékeket indok megadása nélkül?
Igen, Ön az átvételtől számított tizennégy (14) napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, kivéve ha a VELUX Általános Eladási és Szerződési Feltételek vagy a vonatkozó jogszabályok másként rendelkeznek.
Elállás esetén mennyi időn belül és milyen módon kapom vissza a termék árát?
Ha Önt megilleti az elállás joga és eláll ettől a szerződéstől, akkor az addig Öntől kapott összeget, indokolatlan késedelem nélkül, de mindenképpen legfeljebb a termékek beérkezésétől vagy annak kétséget kizáró igazolásától, hogy visszaküldte a terméke,t számított tizennégy (14) napon belül visszatérítjük Önnek. Visszatérítéskor a termékek teljes vételárából levonásra kerülnek az egyes termékek visszaszállításának költségei, amennyiben az a VELUX Magyarország Kft. által, nem saját költségén történt. Amennyiben a visszaküldött termék beérkézését követően azt tapasztaljuk, hogy annak használata túlmutat az indokoltnál, a termékben sérülés keletkezett, akkor jogunkban áll a visszafizetendő összeget a bekövetkezett értékcsökkenés értékével csökkenteni.
A pénz visszafizetése banki átutalással történik.
Milyen módon kell visszaküldenem a terméket?
A termékek visszaküldését megszervezheti Ön vagy igény szerint a VELUX Magyarország Kft.-től is igényelheti.
A termékek visszaküldése esetén a logisztikai költség Önt terheli. Egyéb költséggel nem kell számolnia.
Milyen költségei vannak a visszaküldésnek?
Amennyiben Ön a visszaszállítást a VELUX Magyarország Kft. által kéri megszervezni, úgy annak díja bruttó 10.000 Ft.
Fizetéssel és számlával kapcsolatos kérdések:
Hogyan tudom kifizetni a megrendelésemet?
Megrendelését tetőablak webáruházunkban kifizetheti bankkártyával, Paypalon keresztül vagy előreutalással.
Fizethetek-e az áru átvételekor a sofőrnek?
Tetőablak webáruházunkban utánvétre nincs lehetőség.
Hogyan kapom meg a számlát?
A számlát a kiszállítást követő 2-3 munkanapon belül postai úton juttatjuk el Önhöz.
Nem kaptam meg a számlát, milyen módon juthatok hozzá?
Kérjük keresse fel vevőszolgálatunkat kérésével a vevoszolgalat@velux.com e-mail címen vagy a +36 18 506 689 telefonszámon. Megkeresésére vevőszolgálatunk e-mailben vagy postai úton ismételten eljuttatja Önhöz a számlát.
Kérhetem cég nevére a számlát?
Igen, amennyiben számlázási címnek cégnevet ad meg, akkor a számla a megadott névre kerül kiállításra.
Vevőszolgálattal, garanciával és reklamációval kapcsolatos kérdések:
Kérdéseimet, észrevételeimet milyen e-mail címre küldhetem?
Amennyiben e-mailben szeretné felvenni a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal, kérjük, hogy a vevoszolgalat@velux.com címre küldje el levelét.
Nem találtam választ a kérdésemre, hogyan tudom felvenni a kapcsolatot a vevőszolgálattal?
Vevőszolgálatunkkal kapcsolatba léphet a vevoszolgalat@velux.com e-mail címen keresztül vagy telefonon a +36 18 506 689 telefonszámon.
Van garancia a termékekre?
Az Ön jogszabályokban meghatározott jogain túlmenően a VELUX Magyarország Kft. a tetőtéri ablak webáruházban vásárolt termékekre a következő jótállásokat biztosítja:
*VELUX INTEGRA® motoros tetőtéri ablakok és felülvilágítók esetén a beszerelt elektromos alkatrészekre 5 év garanciát vállalunk.
Hogyan tudom érvényesíteni a garanciát?
Termékeinkkel kapcsolatos panaszával kérjük, hogy keresse fel vevőszolgálatunkat. Bejelentését leírása alapján kivizsgáljuk, szükség esetén szervizszolgáltatásunk keretein belül kiszállunk a helyszínre további vizsgálatok, illetve a javítás vagy termékcsere végett.
Reklamációmmal hova, kihez fordulhatok?
Bármilyen felmerülő probléma, kérés vagy kérdés esetén kérjük, hogy keresse fel vevőszolgálatunkat.
Hová küldhetem a reklamált terméket?
A termékek visszaküldésének módja esetenként eltérhet, ezért a visszaküldés előtt kérjük, hogy minden esetben egyeztessen vevőszolgálatunkkal.
Mi mindent kell a reklamációhoz csatolnom?
Reklamációját kérjük, hogy minden esetben írásban juttassa el vevőszolgálatunkhoz a vevoszolgalat@velux.com e-mail címre.
Bejelentésébe kérjük, hogy foglalja bele az alábbiakat:
Mennyi idő a reklamációs folyamat?
A panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott álláspontot a VELUX Magyarország Kft. a panasz közlését követő 30 napon belül küldi meg Önnek. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
Termékválasztással kapcsolatos kérdések:
Minden régi tetőablak mérethez van méretazonos VELUX ablak?
A régi VELUX és HUNG-VELUX tetőablakok külső mérete azonos a ma gyártott tetőtéri ablakokéval. Az egyetlen kivétel az FVI 5 (70x118 cm) ablak, ehhez csak hasonló méretet tudunk kínálni.
Amennyiben az Ön tetőterében más márkájú tetőtéri ablak található, mérje le az ablak körüli káva méretét és adjon hozzá mind a szélességhez, mind a magassághoz kb. 4-4 cm-t. A biztonság kedvéért azonban javasoljuk, hogy ilyen esetekben kérje beépítő szakember segítségét a megfelelő ablakméret beazonosításához.
Mi a lényeges különbség a 2-rétegű és a 3-rétegű üvegezésű ablakok között?
A két üvegezés között elsősorban a hőszigetelésben van nagy különbség. A 3-rétegű üvegezésű ablakon keresztül legalább 20%-kal kevesebb hő vész el, ezáltal sokkal energiatakarékosabb és Ön kevesebb fűtési költséget fog feleslegesen kifizetni.
Mi a különbség a Standard és a Standard Plus ablakok között?
Az ablaktok és az ablakszárny szerkezete, a kilincs kialakítása stb. teljesen azonos, csak az üvegezésben van különbség. Önmagában azonban csak emiatt sokkal jobb a 3-rétegű üvegezésű Standard Plus tetőablakok hőszigetelő képessége és valamivel jobb a hangszigetelése is.
Lehet-e egyedi méretben vagy színben ablakot rendelni?
Igen lehet! Egyedi méret vagy egyedi szín rendelése csak meghatározott ablaktípusok esetén lehetséges. Forduljon a VELUX vevőszolgálathoz a +36 18 506 689-es telefonszámon, vagy a vevoszolgalat@velux.com email címen.
Gyárt a VELUX fix ablakokat is?
Nem. Küldetésünk, hogy a tetőn keresztül természetes fényt és friss levegőt juttassunk bármely lakó- és munkahelyre. Ennek a hitvallásnak fontos eleme az ablakok nyithatósága és szellőztethetősége.
Csak kiegészítő ablakelemként kínálunk fix ablakokat, ezek nyitható tetőtéri ablakkal kombinációban építhetők be tetőtéri ablak alá a tetősíkban vagy a térdfalban.
Miért kell külön megvásárolni a burkolókeretet?
A burkolókeret a tetőhöz és a tetőfedő anyaghoz való vízzáró kapcsolódásról gondoskodik. Mivel a tetőfedő anyagok profilméreteiket és anyagukat illetően sokfélék lehetnek (pl. cserép, pala, zsindely, nád, lemez, szigetelő lemez, szendvicspanel, stb.), ezért a burkolókeretet a fedéstípushoz illeszkedően kell kiválasztani és külön csomagban megvásárolni. Fontos tudnia, hogy az ablak anyagát védő külső lemezborítást is a burkolókeret tartalmazza, anélkül az ablak védtelen az időjárás viszontagságaival szemben. Ha elbizonytalanodik, a megfelelő típus kiválasztásához kérje segítségünket a +36 18 506 689-es telefonszámon vagy a vevoszolgalat@velux.com email címen.
A régi ablakon lévő burkolókeretet miért nem lehet az új vásárlásakor felhasználni?
A régi tetőablakokhoz képest a mai ablakok más beépítési technikával (27-67 mm-rel mélyebbre) épülnek be, és megváltoztak a lemezcsatlakozások kialakításai is. A régi burkolókeretek nem biztosítanának megfelelő mértékű átfedést és vízzáró csatlakozást.
Beépítéssel kapcsolatos kérdések:
Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az ablak méretének kiválasztásakor?
Az ablakszélesség megállapításánál a tetőszerkezetben függőlegesen futó szarufák közötti távolságot érdemes figyelembe venni. Mivel az ablaktok és a szarufa között mindkét oldalon 3 cm meghagyása szükséges annak érdekében, hogy az ablak környezetét hőszigetelő anyaggal körbevegyük, ezért a tetőtéri ablak szélességéhez 4-6 cm-t hozzáadva kaphatja meg azt a szarufatávolságot, melybe az ablak beépíthető. Amennyiben a szarufák közötti távolság és az ablak szélessége nem egyeztethető össze, az ablak körül a tetőszerkezet megváltoztatása szükséges. Ezek a változtatások kisebb-nagyobb ácsmunkával elvégezhetők.
Az ablakhosszúságot a tető hajlásszöge befolyásolja. Minél alacsonyabb a tető hajlásszöge, annál hosszabb ablakot érdemes választani.
A tető hajlásszögétől függően az alábbi hosszúságú tetőtéri ablakot ajánljuk:
-06 méret (hossz: 118 cm) tetőhajlásszög megközelítőleg 43°-tól 90°-ig
-08 méret (hossz: 140 cm) tetőhajlásszög megközelítőleg 34°-tól 65°-ig
-10 méret (hossz: 160 cm) tetőhajlásszög megközelítőleg 28°-tól 52°-ig
Függ-e a tetőhajlásszögtől az ablakok beépítése?
Igen. Billenő ablakaink 15°-90°-os tetőhajlás esetén alkalmazhatóak, míg a felnyíló-billenő tetőtéri ablakok 15°-55° közötti tetőhajlásszög esetén építhetők csak be.
Milyen termékek szükségesek egy ablakbeépítéshez? Mit kell feltétlenül megvásárolnom?
A tetőtéri ablak beépítéséhez burkolókeret feltétlenül szükséges. A burkolókeret fő feladata a nyílászáró és a mindenkori tetőfedő anyag közötti megbízható kapcsolat létrehozása. Ennek keretében gondoskodik az esővíz elvezetéséről, valamint védi az ablaktokot az időjárás viszontagságaitól (pl. szél és hó), és a légszennyezés hatásaitól.
Javasoljuk még továbbá a BDX jelű termék megvásárlását, mely hőszigetelő keretet, alátétfóliát és vízelvezető csatornát tartalmaz. Ezek együtt a külső behatásokkal szemben lezárják és szigetelik az ablakot. A hőszigetelő keret megakadályozza a hőhíd kialakulását az ablak és a tetőszerkezet között. Az alátétfólia és a vízelvezető csatorna a tartós vízzáró csatlakozásról gondoskodik.
Az ablakbeépítés záró művelete a gipszkartonozás, lambériázás előtti lég- és párafékező réteg kialakítása. A VELUX BBX jelű párafékező fóliája ezt garantálja.
Hogyan kell kialakítani a belső burkolatot?
A belső burkolatot az ablak alatt függőlegesen, az ablak felett pedig vízszintesen kell elkészíteni. Így több fény jut a helyiségbe. A belső burkolatnak ez a kialakítása lehetővé teszi, hogy az ablak alá épített fűtőtestből felszálló meleg levegő átöblítse az üveg felszínét és megakadályozza a páralecsapódást.
Termékhasználattal / Karbantartással kapcsolatos kérdések:
Igényel-e utólagos karbantartást a VELUX ablakom?
A kiváló minőségű termékek is igénylik a rendszeres karbantartást, még ha ez nem is jelent túl sok munkát. Az Ön ablakára vonatkozó használati és kezelési útmutatót a tetőtéri ablak belső üvegére ragasztott borítékban találja vagy honlapunkról is bármikor letöltheti itt.
Hogyan kell karbantartani az ablakok fafelületét és milyen időközönként?
A fa részeket gyárilag alapkezelésben részesítettük és készre lakkoztuk, így hagyományos háztartási tisztítószerekkel lehet tisztítani. A további felületkezelés legalább négyévente szükséges, vagy amikor arra igény felmerül. Nagy hőnek, fokozott napsütésnek és/vagy magas páratartalomnak kitett ablakokat (pl. konyhában és fürdőszobában) legalább kétévente le kell kezelni. Felület karbantartása: csiszolással távolítsa el a bevonatot (lakk vagy festék) 300 szemcsenagyságú papírral. Ha a felület tiszta és száraz, kenje be egy réteg vízbázisú gombaölő alapozóval (Akzo, Sadolin vagy Supralux). Miután megszáradt, vigyen fel két réteg vízbázisú akril lakkot/festéket (minden esetben tartsa be a gyártó utasításait). Ugyanezt a módszert alkalmazza akkor is, ha a lakk/festékréteg megsérül.
Hogyan tisztítható a külső üvegfelület?
Az ablakszárny a középső vízszintes tengelye mentén teljesen átfordítható, az ablakszárny a beépített rögzítőretesz és a tokba beépített, vagy tokra felszerelt rögzítőhüvely segítségével stabilan rögzíthető, így a külső üvegfelület könnyen tisztítható.
Számos üvegtípusnál kívül ún. könnyen tisztuló (easy-to-clean) bevonatot alkalmazunk, mely csökkenti a külső üvegfelület tisztításának gyakoriságát. A bevonatot a természetes fény aktiválja. Az üvegre rakódott szennyeződés fellazul, az esővíz ezután könnyedén lemossa.
Az elektromos működtetésű VELUX INTEGRA® ablak beüzemeléséhez mire van szükség?
Csak 230 V hálózati csatlakozási lehetőség (konnektor) kell, ez lehet egy hosszabbító is. A VELUX INTEGRA® ablakot csatlakoztatni kell a hálózati feszültséghez, a falikapcsolóba be kell helyezni az elemeket, és meg kell nyomni egy gombot.