GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK – TETŐTÉRI ABLAKOK

 

Webáruházzal kapcsolatos kérdések:

 

Megrendelési folyamattal kapcsolatos kérdések:

 

Rendelés leadásakor hova tudok megjegyzést írni?

A megrendelés menete során nincs lehetőség megjegyzést írni. Amennyiben kérdése vagy megjegyzése van az adott megrendeléssel kapcsolatban, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal.

 

Nyomon tudom követni a rendelésemet?

A megrendelési folyamat során Ön több értesítést fog kapni a megrendeléssel kapcsolatban:

1. A megrendelés rögzítését követően összesítő e-mailt küldünk a rendelt termékekről pár hasznos tudnivalóval kiegészítve.

2. Miután megrendelése fel lett dolgozva és bekerült a rendszerünkbe, újabb e-mail értesítést küldünk.

3. A kiszállítást megelőzően a szállítást végző partnerünk telefonon vagy SMS-ben tájékoztatja Önt a kiszállítás pontos napjáról.


Hogyan/meddig mondhatom le vagy módosíthatom a megrendelésemet?

Megrendelését a rögzítés napján 15 óráig tudja módosíttatni vagy lemondani. A megrendelés módosítási vagy törlési igényét vevőszolgálatunknak kell jeleznie.

 

Mit tegyek, ha nem kaptam a rendelésemről visszaigazolást?

Amennyiben a megrendelés rögzítését követően nem kapta meg az összesítő e-mailt, kérjük, hogy azt mihamarabb jelezze vevőszolgálatunknak.

Amennyiben a második visszaigazoló e-mailt, mely megrendelésének feldolgozását igazolja, nem kapta meg 1 munkanapon belül, kérjük, jelezze azt vevőszolgálatunknak.

 

Hogyan tudom módosítani az adataimat?

A megrendelés elküldését megelőzően a rendelési felületen Önnek lehetősége van adatainak ellenőrzésére és az esetleges hibák javítására. Amennyiben adatai a megrendelés elküldését követően módosulnak, kérjük ezt legkésőbb a szállítás napját megelőző 24 óráig bejelenteni, ellenkező esetben a módosítást a VELUX Magyarország Kft. nem tudja figyelembe venni.

 

Mit tegyek, ha olyan termékre is szükségem van, ami nincs a webáruházban, nem tudom kosárba tenni?

Ebben az esetben vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal. Megrendelését ezeken a csatornákon keresztül fogjuk feldolgozni.

 

Szállítással kapcsolatos kérdések:

 

Sérült terméket kaptam, mi a teendőm, kihez fordulhatok?

Amennyiben a termékek átvételekor azt tapasztalja, hogy a termék sérült, akkor kérjük, hogy utasítsa vissza az átvételt és vetessen fel jegyzőkönyvet a sérülésről a sofőrrel. A sérülés tényét minél előbb jelezze e-mailben vevőszolgálatunknak. Leveléhez kérjük, hogy csatoljon képeket a sérülésről!

Amennyiben úgy dönt, hogy a sérülés ellenére átveszi a csomagot, abban az esetben is készíttessen jegyzőkönyvet és e-mailben értesítse vevőszolgálatunkat.

Vevőszolgálatunk mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a probléma mihamarabb megoldódjon.

 

Hiányosan érkezett meg a megrendelésem, kihez fordulhatok?

Megrendelése átvételekor kérjük, hogy alaposan ellenőrizze a termékeket minőségileg és tételesen egyaránt.

Ellenőrizze, hogy a kiszállított áru azonos-e a megrendelttel (a termékek kódját és a darabszámot is ellenőrizze a csomagoláson), a szállítólevélen szereplő adatok azonosak-e a korábban e-mailben átküldött megrendelés-visszaigazoláson szereplő adatokkal. Ha eltérést tapasztal, akkor vetessen fel jegyzőkönyvet a szállítóval, és késedelem nélkül, 24 órán belül értesítse vevőszolgálatunkat.

 

Személyesen is át tudom venni a megrendelésemet?

Tetőablak webáruházunkban rendelt termékek esetén helyszínre szállítjuk a termékeket. Személyes átvételre nincs lehetőség.

 

Mennyibe kerül a kiszállítás?

Tetőablak webáruházunkban leadott megrendelések esetén a szállítás díja kiszállításonként bruttó 15.000.-HUF (tizenötezer forint).

 

Értesíteni fognak a kiszállítás előtt?

A szállítást végző partnereink minden esetben értesítik Önt kiszállítás előtt:

  • 300 kg alatti megrendelés esetén a kiszállítás napja előtti este SMS értesítést kap, majd a kiszállítás napján a szállítás előtt 1 órával hívja Önt a sofőr. Amennyiben változtatni szeretne a kiszállítás napján, akkor azt megteheti az SMS-re válaszolva vagy a sofőrnek jelezve amikor a kiszállítás napján hívja Önt.
  • 300 kg feletti megrendelés esetén kiszállító partnerünk telefonon egyezteti Önnel a kiszállítás napját.
  •  

    Az ország egész területére szállítanak?

    Igen, Magyarország teljes területére kiszállítjuk a termékeinket.

     

    Milyen időintervallumban szállítanak? Lehet a szállítóval egyeztetni?

    A kiszállítás munkaidőben, munkanapokon 8 és 17 óra között történik. Kérjük arra készüljön, hogy ebben az intervallumban át tudja venni az árut. Szállító partnereink telefonon fogják Önt keresni.

     

    Segítenek nekem az áru lepakolásában?

  • 300 kg alatti megrendelés esetén szállító partnerünk a kiszállításon felül az emeletre/tetőtérbe mozgatja a termékeket.
  • 300 kg feletti megrendelés esetén háztól-házig szállítást végzünk. Ebben az esetben a rakodásról Önnek kell gondoskodnia. Logisztikai partnereink a kiszállítás során a kapuig viszik a termékeket. Kérjük, hogy gondoskodjon a termékek, illetve paletták tovább szállításáról, amennyiben arra igény van.
  •  

    Honnan tudom, hogy hány kg a megrendelésem? Milyen kiszállítási szolgáltatásra számíthatok?

    A második e-mailben, amit küldünk, a csatolmányban szerepel a megrendelésének a bruttó tömege. Ennek alapján tudja megállapítani a kiszállításkor biztosított szolgáltatást.

     

    300 kg feletti a megrendelésem és emeletre mozgatást szeretnék. Van erre lehetőség?

    Amennyiben az Ön megrendelése 300 kg feletti és emeletre mozgatást szeretne kérni, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal. Ebben az esetben egyedi árajánlat alapján tudjuk Önnek ezt a szolgáltatást biztosítani.

    Elállással és visszaküldéssel kapcsolatos kérdések:

     

    Mit jelent a vásárlástól való elállás?

    Amennyiben a leszállított termék hibás, nem a leírásnak megfelelő vagy nem az Ön által rendelt terméket kapta meg, Önnek jogában áll a szerződéstől elállni és a termék teljes árát a kiszállítási díjjal együtt visszakapni. Amennyiben bármely az előbbiekben felsorolt eset fennáll az Ön esetében, akkor arról vevőszolgálatunkat írásban mihamarabb értesíteni köteles a vevoszolgalat@velux.com e-mail címen.

    Jogában áll továbbá az átvételtől számított tizennégy (14) napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől, kivéve ha a VELUX Általános Eladási és Szerződési Feltételek vagy a vonatkozó jogszabályok másként rendelkeznek.

     

    Visszaküldhetem a termékeket indok megadása nélkül?

    Igen, Ön az átvételtől számított tizennégy (14) napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, kivéve ha a VELUX Általános Eladási és Szerződési Feltételek vagy a vonatkozó jogszabályok másként rendelkeznek.

     

    Elállás esetén mennyi időn belül és milyen módon kapom vissza a termék árát?

    Ha Önt megilleti az elállás joga és eláll ettől a szerződéstől, akkor az addig Öntől kapott összeget, indokolatlan késedelem nélkül, de mindenképpen legfeljebb a termékek beérkezésétől vagy annak kétséget kizáró igazolásától, hogy visszaküldte a terméke,t számított tizennégy (14) napon belül visszatérítjük Önnek. Visszatérítéskor a termékek teljes vételárából levonásra kerülnek az egyes termékek visszaszállításának költségei, amennyiben az a VELUX Magyarország Kft. által, nem saját költségén történt. Amennyiben a visszaküldött termék beérkézését követően azt tapasztaljuk, hogy annak használata túlmutat az indokoltnál, a termékben sérülés keletkezett, akkor jogunkban áll a visszafizetendő összeget a bekövetkezett értékcsökkenés értékével csökkenteni.

    A pénz visszafizetése banki átutalással történik.

     

    Milyen módon kell visszaküldenem a terméket?

    A termékek visszaküldését megszervezheti Ön vagy igény szerint a VELUX Magyarország Kft.-től is igényelheti.

    A termékek visszaküldése esetén a logisztikai költség Önt terheli. Egyéb költséggel nem kell számolnia.

     

    Milyen költségei vannak a visszaküldésnek?

    Amennyiben Ön a visszaszállítást a VELUX Magyarország Kft. által kéri megszervezni, úgy annak díja bruttó 10.000 Ft.

     

    Fizetéssel és számlával kapcsolatos kérdések:

     

    Hogyan tudom kifizetni a megrendelésemet?

    Megrendelését tetőablak webáruházunkban kifizetheti bankkártyával, Paypalon keresztül vagy előreutalással.

     

    Fizethetek-e az áru átvételekor a sofőrnek?

    Tetőablak webáruházunkban utánvétre nincs lehetőség.

     

    Hogyan kapom meg a számlát?

    A számlát a kiszállítást követő 2-3 munkanapon belül postai úton juttatjuk el Önhöz.

     

    Nem kaptam meg a számlát, milyen módon juthatok hozzá?

    Kérjük keresse fel vevőszolgálatunkat kérésével a vevoszolgalat@velux.com e-mail címen vagy a +36 18 506 689 telefonszámon. Megkeresésére vevőszolgálatunk e-mailben vagy postai úton ismételten eljuttatja Önhöz a számlát.

     

    Kérhetem cég nevére a számlát?

    Igen, amennyiben számlázási címnek cégnevet ad meg, akkor a számla a megadott névre kerül kiállításra.

     

    Vevőszolgálattal, garanciával és reklamációval kapcsolatos kérdések:

     

    Kérdéseimet, észrevételeimet milyen e-mail címre küldhetem?

    Amennyiben e-mailben szeretné felvenni a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal, kérjük, hogy a vevoszolgalat@velux.com címre küldje el levelét.

     

    Nem találtam választ a kérdésemre, hogyan tudom felvenni a kapcsolatot a vevőszolgálattal?

    Vevőszolgálatunkkal kapcsolatba léphet a vevoszolgalat@velux.com e-mail címen keresztül vagy telefonon a +36 18 506 689 telefonszámon.

     

    Van garancia a termékekre?

    Az Ön jogszabályokban meghatározott jogain túlmenően a VELUX Magyarország Kft. a tetőtéri ablak webáruházban vásárolt termékekre a következő jótállásokat biztosítja:

  • tetőtéri ablakokra*, lapostetős felülvilágítókra*, fénycsatornákra, burkolókeretekre, beépítőtermékekre tíz (10) év
  • poliuretán bevonatú tetőtéri ablakaink esetén a fém alkatrészek törésére, ill. a poliuretán profilok törésére tíz (10) év garancia helyett tizenöt (15) évet nyújtunk, ha hőszigetelő kerettel építik be azokat
  • tetőkibúvókra, redőnyökre, elektromos külső hővédő rolókra és elektromos távműködtetőkre öt (5) év
  • külső és belső árnyékolókra, kézi távműködtetőkre három (3) év.

  • *VELUX INTEGRA® motoros tetőtéri ablakok és felülvilágítók esetén a beszerelt elektromos alkatrészekre 5 év garanciát vállalunk.

     

    Hogyan tudom érvényesíteni a garanciát?

    Termékeinkkel kapcsolatos panaszával kérjük, hogy keresse fel vevőszolgálatunkat. Bejelentését leírása alapján kivizsgáljuk, szükség esetén szervizszolgáltatásunk keretein belül kiszállunk a helyszínre további vizsgálatok, illetve a javítás vagy termékcsere végett.

     

    Reklamációmmal hova, kihez fordulhatok?

    Bármilyen felmerülő probléma, kérés vagy kérdés esetén kérjük, hogy keresse fel vevőszolgálatunkat.

     

    Hová küldhetem a reklamált terméket?

    A termékek visszaküldésének módja esetenként eltérhet, ezért a visszaküldés előtt kérjük, hogy minden esetben egyeztessen vevőszolgálatunkkal.

     

    Mi mindent kell a reklamációhoz csatolnom?

    Reklamációját kérjük, hogy minden esetben írásban juttassa el vevőszolgálatunkhoz a vevoszolgalat@velux.com e-mail címre.

    Bejelentésébe kérjük, hogy foglalja bele az alábbiakat:

  • Megrendelés, szállítólevél vagy számla száma
  • Név
  • Lakcím, levelezési cím, termék beépítésének helyszíne
  • Telefonszám
  • Panasz részletes leírása és képekkel való illusztrálása
  •  

    Mennyi idő a reklamációs folyamat?

    A panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott álláspontot a VELUX Magyarország Kft. a panasz közlését követő 30 napon belül küldi meg Önnek. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.

     

    Termékválasztással kapcsolatos kérdések:

     

    Minden régi tetőablak mérethez van méretazonos VELUX ablak?

    A régi VELUX és HUNG-VELUX tetőablakok külső mérete azonos a ma gyártott tetőtéri ablakokéval. Az egyetlen kivétel az FVI 5 (70x118 cm) ablak, ehhez csak hasonló méretet tudunk kínálni.

    Amennyiben az Ön tetőterében más márkájú tetőtéri ablak található, mérje le az ablak körüli káva méretét és adjon hozzá mind a szélességhez, mind a magassághoz kb. 4-4 cm-t. A biztonság kedvéért azonban javasoljuk, hogy ilyen esetekben kérje beépítő szakember segítségét a megfelelő ablakméret beazonosításához.

     

    Mi a lényeges különbség a 2-rétegű és a 3-rétegű üvegezésű ablakok között?

    A két üvegezés között elsősorban a hőszigetelésben van nagy különbség. A 3-rétegű üvegezésű ablakon keresztül legalább 20%-kal kevesebb hő vész el, ezáltal sokkal energiatakarékosabb és Ön kevesebb fűtési költséget fog feleslegesen kifizetni.

     

    Mi a különbség a Standard és a Standard Plus ablakok között?

    Az ablaktok és az ablakszárny szerkezete, a kilincs kialakítása stb. teljesen azonos, csak az üvegezésben van különbség. Önmagában azonban csak emiatt sokkal jobb a 3-rétegű üvegezésű Standard Plus tetőablakok hőszigetelő képessége és valamivel jobb a hangszigetelése is.

     

    Lehet-e egyedi méretben vagy színben ablakot rendelni?

    Igen lehet! Egyedi méret vagy egyedi szín rendelése csak meghatározott ablaktípusok esetén lehetséges. Forduljon a VELUX vevőszolgálathoz a +36 18 506 689-es telefonszámon, vagy a vevoszolgalat@velux.com email címen.

     

    Gyárt a VELUX fix ablakokat is?

    Nem. Küldetésünk, hogy a tetőn keresztül természetes fényt és friss levegőt juttassunk bármely lakó- és munkahelyre. Ennek a hitvallásnak fontos eleme az ablakok nyithatósága és szellőztethetősége.

    Csak kiegészítő ablakelemként kínálunk fix ablakokat, ezek nyitható tetőtéri ablakkal kombinációban építhetők be tetőtéri ablak alá a tetősíkban vagy a térdfalban.

     

    Miért kell külön megvásárolni a burkolókeretet?

    A burkolókeret a tetőhöz és a tetőfedő anyaghoz való vízzáró kapcsolódásról gondoskodik. Mivel a tetőfedő anyagok profilméreteiket és anyagukat illetően sokfélék lehetnek (pl. cserép, pala, zsindely, nád, lemez, szigetelő lemez, szendvicspanel, stb.), ezért a burkolókeretet a fedéstípushoz illeszkedően kell kiválasztani és külön csomagban megvásárolni. Fontos tudnia, hogy az ablak anyagát védő külső lemezborítást is a burkolókeret tartalmazza, anélkül az ablak védtelen az időjárás viszontagságaival szemben. Ha elbizonytalanodik, a megfelelő típus kiválasztásához kérje segítségünket a +36 18 506 689-es telefonszámon vagy a vevoszolgalat@velux.com email címen.

     

    A régi ablakon lévő burkolókeretet miért nem lehet az új vásárlásakor felhasználni?

    A régi tetőablakokhoz képest a mai ablakok más beépítési technikával (27-67 mm-rel mélyebbre) épülnek be, és megváltoztak a lemezcsatlakozások kialakításai is. A régi burkolókeretek nem biztosítanának megfelelő mértékű átfedést és vízzáró csatlakozást.

    Beépítéssel kapcsolatos kérdések:

     

    Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az ablak méretének kiválasztásakor?

    Az ablakszélesség megállapításánál a tetőszerkezetben függőlegesen futó szarufák közötti távolságot érdemes figyelembe venni. Mivel az ablaktok és a szarufa között mindkét oldalon 3 cm meghagyása szükséges annak érdekében, hogy az ablak környezetét hőszigetelő anyaggal körbevegyük, ezért a tetőtéri ablak szélességéhez 4-6 cm-t hozzáadva kaphatja meg azt a szarufatávolságot, melybe az ablak beépíthető. Amennyiben a szarufák közötti távolság és az ablak szélessége nem egyeztethető össze, az ablak körül a tetőszerkezet megváltoztatása szükséges. Ezek a változtatások kisebb-nagyobb ácsmunkával elvégezhetők.

    Az ablakhosszúságot a tető hajlásszöge befolyásolja. Minél alacsonyabb a tető hajlásszöge, annál hosszabb ablakot érdemes választani.

    A tető hajlásszögétől függően az alábbi hosszúságú tetőtéri ablakot ajánljuk:

    -06 méret (hossz: 118 cm) tetőhajlásszög megközelítőleg 43°-tól 90°-ig

    -08 méret (hossz: 140 cm) tetőhajlásszög megközelítőleg 34°-tól 65°-ig

    -10 méret (hossz: 160 cm) tetőhajlásszög megközelítőleg 28°-tól 52°-ig

     

    Függ-e a tetőhajlásszögtől az ablakok beépítése?

    Igen. Billenő ablakaink 15°-90°-os tetőhajlás esetén alkalmazhatóak, míg a felnyíló-billenő tetőtéri ablakok 15°-55° közötti tetőhajlásszög esetén építhetők csak be.

     

    Milyen termékek szükségesek egy ablakbeépítéshez? Mit kell feltétlenül megvásárolnom?

    A tetőtéri ablak beépítéséhez burkolókeret feltétlenül szükséges. A burkolókeret fő feladata a nyílászáró és a mindenkori tetőfedő anyag közötti megbízható kapcsolat létrehozása. Ennek keretében gondoskodik az esővíz elvezetéséről, valamint védi az ablaktokot az időjárás viszontagságaitól (pl. szél és hó), és a légszennyezés hatásaitól.

    Javasoljuk még továbbá a BDX jelű termék megvásárlását, mely hőszigetelő keretet, alátétfóliát és vízelvezető csatornát tartalmaz. Ezek együtt a külső behatásokkal szemben lezárják és szigetelik az ablakot. A hőszigetelő keret megakadályozza a hőhíd kialakulását az ablak és a tetőszerkezet között. Az alátétfólia és a vízelvezető csatorna a tartós vízzáró csatlakozásról gondoskodik.

    Az ablakbeépítés záró művelete a gipszkartonozás, lambériázás előtti lég- és párafékező réteg kialakítása. A VELUX BBX jelű párafékező fóliája ezt garantálja.

     

    Hogyan kell kialakítani a belső burkolatot?

    A belső burkolatot az ablak alatt függőlegesen, az ablak felett pedig vízszintesen kell elkészíteni. Így több fény jut a helyiségbe. A belső burkolatnak ez a kialakítása lehetővé teszi, hogy az ablak alá épített fűtőtestből felszálló meleg levegő átöblítse az üveg felszínét és megakadályozza a páralecsapódást.

     

     

    Termékhasználattal / Karbantartással kapcsolatos kérdések:

     

    Igényel-e utólagos karbantartást a VELUX ablakom?

    A kiváló minőségű termékek is igénylik a rendszeres karbantartást, még ha ez nem is jelent túl sok munkát. Az Ön ablakára vonatkozó használati és kezelési útmutatót a tetőtéri ablak belső üvegére ragasztott borítékban találja vagy honlapunkról is bármikor letöltheti itt.

     

    Hogyan kell karbantartani az ablakok fafelületét és milyen időközönként?

    A fa részeket gyárilag alapkezelésben részesítettük és készre lakkoztuk, így hagyományos háztartási tisztítószerekkel lehet tisztítani. A további felületkezelés legalább négyévente szükséges, vagy amikor arra igény felmerül. Nagy hőnek, fokozott napsütésnek és/vagy magas páratartalomnak kitett ablakokat (pl. konyhában és fürdőszobában) legalább kétévente le kell kezelni. Felület karbantartása: csiszolással távolítsa el a bevonatot (lakk vagy festék) 300 szemcsenagyságú papírral. Ha a felület tiszta és száraz, kenje be egy réteg vízbázisú gombaölő alapozóval (Akzo, Sadolin vagy Supralux). Miután megszáradt, vigyen fel két réteg vízbázisú akril lakkot/festéket (minden esetben tartsa be a gyártó utasításait). Ugyanezt a módszert alkalmazza akkor is, ha a lakk/festékréteg megsérül.

     

    Hogyan tisztítható a külső üvegfelület?

    Az ablakszárny a középső vízszintes tengelye mentén teljesen átfordítható, az ablakszárny a beépített rögzítőretesz és a tokba beépített, vagy tokra felszerelt rögzítőhüvely segítségével stabilan rögzíthető, így a külső üvegfelület könnyen tisztítható.

    Számos üvegtípusnál kívül ún. könnyen tisztuló (easy-to-clean) bevonatot alkalmazunk, mely csökkenti a külső üvegfelület tisztításának gyakoriságát. A bevonatot a természetes fény aktiválja. Az üvegre rakódott szennyeződés fellazul, az esővíz ezután könnyedén lemossa.

     

    Az elektromos működtetésű VELUX INTEGRA® ablak beüzemeléséhez mire van szükség?

    Csak 230 V hálózati csatlakozási lehetőség (konnektor) kell, ez lehet egy hosszabbító is. A VELUX INTEGRA® ablakot csatlakoztatni kell a hálózati feszültséghez, a falikapcsolóba be kell helyezni az elemeket, és meg kell nyomni egy gombot.